Skip to main content

Är du en driven och målinriktad person med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? 

I den här rollen får du möjlighet att arbeta med hela försäljningsprocessen, ha stor flexibilitet i din vardag och samtidigt ta ett stort eget ansvar.

Du kommer att ansvara för ett distrikt som sträcker sig från Göteborg i söder, genom Bohuslän och upp till Värmland – vilket innebär regelbundna resor inom hela regionen.

Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som säljare hos Constructor ansvarar du för hela säljcykeln - från att identifiera nya affärsmöjligheter till att stänga affärer. Rollen är en klassisk utesäljarroll där du prospekterar, bokar och genomför kundbesök, presenterar lösningar, tar fram offerter och förhandlar med kunder.

Dina kunder finns inom en mängd olika branscher såsom; industrisektorn, 3PL-verksamheter, livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin. Gemensamt för dem alla är att de har behov av någon form av förvaring. Det handlar om både små och stora företag som söker effektiva, säkra och hållbara lagerlösningar.

Constructor erbjuder ett omfattande sortiment inom lagerinredning – från pallställ och hyllställ till avancerade automationslösningar som hissautomater. Därtill erbjuds tjänster som ställagebesiktning och utbildningar med fokus på lagersäkerhet. Du får därmed inte bara sälja produkter, utan även vara en rådgivande partner som hjälper kunder att optimera sin logistik.

I rollen arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegor i Sverige. Du planerar själv din arbetsvecka och driver ditt distrikt proaktivt, med stöd från interna resurser inom projekt, konstruktion och kundsupport. Du rapporterar till Försäljningschefen i Sverige och har din bas hemifrån eller från huvudkontoret i Göteborg, men större delen av tiden är du ute på fältet – främst i Göteborg och Bohuslän med omnejd.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

Ansvara för hela kundrelationen, inklusive budget och måluppfyllelse.
Vidareutveckla befintliga kundrelationer och etablera nya affärer genom ett proaktivt och konsultativt arbetssätt.
Rådgivning och behovsanalys där du hjälper kunder att hitta rätt lösningar inom Constructors breda produkt- och tjänsteutbud.
Följa marknadstrender och agera strategiskt i ditt distrikt.

OM DIG

För att lyckas i den här rollen tror vi att du är affärsdriven, målfokuserad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är van vid att skapa förtroende i mötet med kund och har en lösningsorienterad approach. Du drivs av att hitta rätt lösning för varje kund och ser långsiktiga relationer som nyckeln till framgång.

Vi ser även att du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom lagerinredning, bygg, logistik eller industri. Eftersom Constructors erbjudande omfattar både standardlösningar och tekniskt avancerade system, trivs du i en rådgivande roll där du får sätta dig in i kundens verksamhet och behov för att hitta rätt lösning.

Du har god förmåga att planera och driva ditt eget arbete självständigt och trivs i en roll med mycket frihet under ansvar. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med både interna specialister och externa beslutsfattare, och du ser värdet av att vara en del av ett starkt säljteam där man stöttar och hjälper varandra parallellt med självständigt arbete ute i fält.

Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift samt innehar B-körkort.

KONTAKT

I den här rekryteringen samarbetar Constructor med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 (0)703013298 eller rebecca.oldenfeldt@committo.se för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!